トンカチヘッドです。
みつくりちゃんの少し大きなアップデートを行いました。
以前のバージョンと異なり、ボディのBOM化が必須となっています。ご理解のほどお願いいたします。
アップデートの内容は以下のとおりです。
首の境界が目立ちやすいところを改善
首と頭部がシームレスにつながり、頸部の接合部分が目立ちにくくなりました。頸部にβ版で配布していたネックエクステンダーを採用し、色味の調節が不要になりました。さらにユニバーサルレイヤーを使用したネックブレンダーを装着することで、ボディスキンと馴染みやすくなっています。
HUDの機能を強化
HUDを使いやすくするためのいくつかの改善と、機能を追加しました。
追加された機能
- タイピングAO
チャット中に口が動くようになりました。速度の違う2種類のアニメーションをランダムで再生します。オンオフをHUDから制御できます - 目のBOM化オプションを追加
目をBOM対応にするボタンを追加しました。販売されている目などが利用しやすくなります - テクスチャタイプのまつ毛を追加
4種類目のまつ毛としてテクスチャを貼ることのできるまつ毛を追加しました。自作のテクスチャはHUDのアプライヤー機能を通じて簡単に貼り付けることができます(UV MapをDeveloper kitに同梱しています) - 瞳のフルブライトオプションを追加
瞳だけをフルブライトにするオプションを追加しました。「闇夜に光る目」などを実現できます - グロー機能の動作を変更
グロー機能で光る箇所を瞳からキャッチライトに変更しました - キャッチライトを2種類に増やしました
キャッチライトの種類を2種類に増やしました。ボタンで切り替えることができます - 眉毛の非表示機能を追加
眉毛を描いたスキンを利用するのが簡単になります - HUDの位置調整機能
HUDの展開時と縮小時に位置を調整します。HUD縮小時に画面下のほうに設置できるようになりました
表情HUDを追加
顔立ちをより細かくカスタマイズするためのHUDを追加しました。眉毛や瞳の位置を変更したり、まぶたを細めたりできるようになりました。また口のポーズを追加し、完全に独立して動作するようにしています。眉や目と組み合わせて、さまざまな表情を表現できるようになりました。
その他の修正
- 耳とあごの位置、後頭部の形状を修正しました
- 一部のリグとUVを修正しました
- 首の非表示機能をなくしました
- おまけのBOMパックを追加しました(ボディスキンとBOM目を同梱)
- まばたきの優先度と頻度を調整しました
商品の差し替えにともない、ベータ版で配布していた「The false eyelashes(β)」「BOM applier to eyes(β)」「NeckExtender for BOM(β)」の配布は終了します。
[Updated 12/21] 12/21 Ver. 2.1.0 Update Details
I have made a slightly bigger update of Mitsukuri-chan.
Unlike the previous version, I have changed the specification to be used with a BOM body. I appreciate your understanding.
The contents of the update are as follows
Improvement of the neck border where it is easily noticeable.
The neck and head are now seamlessly connected and the neck junction is less noticeable. The neck extender distributed in the beta version is now used for the neck, eliminating the need for color adjustment. In addition, a neck blender with a universal layer has been added to make it easier to blend in with the body skin.
Enhanced HUD functionality
Several improvements and features have been added to make the HUD easier to use.
Added functions
- Typing AO
The mouth now moves during chat. Two different animations with different speeds are played at random. On/Off can be controlled from the HUD
- Added option to make eyes BOM
Added button to make eyes BOM compatible. Makes it easier to use eyes that are sold, etc.
- Added texture type eyelashes
Added a fourth type of eyelashes that can be textured. Homemade textures can be easily applied through the HUD’s applier function (UV Map is included in the Developer kit)
- Added full-brightness option for eyes
Added option to make only eyes full brightness. This option can be used to create “eyes that glow in the dark”, etc.
- Changed the behavior of the glow function.
Changed the glow function from eyes to catch lights.
- Increased the number of catch lights to two types.
The number of types of catch lights has been increased to two. You can switch between them with a button.
- Added the ability to hide eyebrows
It will be easier to use skins with drawn eyebrows
- HUD position adjustment function
The HUD can now be positioned at the bottom of the screen when the HUD is zoomed out or zoomed in.
Added facial expression HUD
A HUD has been added for more detailed customization of facial expressions. Eyebrows and eyes can now be repositioned and eyelids can be narrowed. I have also added a mouth pose to allow it to operate completely independently. Combined with the eyebrows and eyes, a variety of facial expressions can now be expressed.
Other modifications.
- Fixed ear and chin position and occipital shape.
- Fixed some rigs and UVs.
- Removed ability to hide neck and neck diffuser.
- Added a bonus BOM pack (body skin and BOM eyes included)
- Adjusted blink priority and frequency
With the replacement of products, the distribution of “The false eyelashes (beta)”, “BOM applier to eyes (beta)” and “NeckExtender for BOM (beta)”, which were distributed as beta versions, will be discontinued.
Update History
2023
[12/21] ver.2.1.0 ←– now
[12/2] ver.2.0.1
[12/1] ver.2.0 release
コメント